Obchodní podmínky pro partnery platformy TONIQ

Tyto obchodní podmínky (dále jen OP) upravují právní vztahy při poskytování služby TONIQ mezi poskytovatelem, kterým je Michal Malinovský, podnikatel se sídlem Pravonín 143, 257 09 Pravonín, IČO 07234708, DIČ CZ9309240611, zapsaný v živnostenském rejstříku (dále jen Poskytovatel) na straně jedné a zapojeným umělcem (dále jen Partner) na straně druhé.

  1. Definice a obecná ustanovení
    1. Platformou se rozumí platforma TONIQ, jejíž detailní specifikace je uvedena v článku 2 OP, a případné další služby s ní spojené.
    2. Akcí se rozumí vystoupení Partnera konané v předem daném místě a čase.
    3. Aplikací se rozumí mobilní aplikace TONIQ, provozovaná Poskytovatelem, která se pro účely těchto OP považuje za součást Platformy.
    4. Smlouvou se rozumí smlouva o zapojení Partnera do Platformy uzavřená mezi Poskytovatelem a Partnerem, která odkazuje na tyto OP a která vzniká na základě registrace Partnera v rámci Aplikace či webového rozhraní Platformy. Smlouva obsahuje ujednání specifikovaná v registračním procesu a zahrnuje tyto OP.
    5. Uživatelem se rozumí osoba, která přistupuje k Platformě v pozici návštěvníka Akce.
    6. Daty se rozumí data vložená do Platformy ze strany Partnera za účelem jejich uchování v rámci Platformy respektive k publikaci v Aplikaci. Daty nejsou údaje, které v Platformě či v Aplikaci byly nezávisle na Partnerovi, zejména proto, že byly vloženy samotným Poskytovatelem či z jeho pokynu.
    7. Žádostí se rozumí záznam o přání Uživatele vůči Partnerovi učiněný prostřednictvím Platformy a spočívající v tom, aby Partner předvedl zadané vystoupení, společně s detaily a případnými parametry nezbytnými pro její splnění (týkající se například skladby, doby platnosti Žádosti a ceny za její splnění).
    8. V případě rozporu mezi jednotlivými součástmi Smlouvy mají před těmito OP přednost ujednání stanovená Poskytovatelem při uzavírání Smlouvy v rámci registrace.
    9. Poskytovatel se v rámci Smlouvy zavazuje poskytovat umožnit Partnerovi přístup do Platformy a využívání jejích funkcionalit ve sjednaném rozsahu a za sjednaných podmínek, samostatně či za využití vhodných poddodavatelů. Partner se zavazuje dodržovat všechny podmínky a omezení, se kterými jsou přístup do Platformy a její využívání spojeny. Poskytovatel se zavazuje za dále uvedených podmínek platit Partnerovi odměnu za přijaté a splněné Žádosti dle článku 3 OP.
  2. Platforma TONIQ
    1. Platforma TONIQ je určena pro výkonné umělce podnikající v oblasti vystupování na hudebních akcích.
    2. Poskytovatel umožní Partnerovi využívat alespoň následující funkcionality Platformy:
      1. možnost zakládat Akce a ukončovat je,
      2. možnost vygenerovat odkaz do Platformy vedoucí Uživatele na stránku Akce,
      3. možnost zobrazit aktuální Žádosti ve vztahu k probíhající Akci a možnost je přijmout či odmítnout, jak jsou tyto varianty popsány dále v článku 3 OP.
    3. Partner bere na vědomí a souhlasí, že:
      1. Obsahem závazků Poskytovatele není jakákoli garance Poskytovatele vůči Partnerovi ohledně efektu Platformy na podnikání a vystupování Partnera, zvýšení povědomí o jeho osobě, propagace jména a značky či navýšení objemu obchodů.
      2. Aspekty Platformy, které nejsou definované v těchto OP, mohou podléhat změnám a aktualizacím, zejména za účelem zajištění bezporuchového a bezpečného provozu Platformy, jejího rozvoje a udržení souladu s platnou legislativou. Pro vyloučení pochybností se stanoví, že žádné změny ani aktualizace není Poskytovatel povinen realizovat. Jejich provedení nebude považováno za porušení Smlouvy.
      3. V rámci rozvoje Platformy může dojít ke změnám, a to včetně změny internetové adresy, funkcionality, vzhledu či metody ovládání; uvedené charakteristiky nejsou předmětem smlouvy mezi Poskytovatelem a Partnerem. Nové funkce, možnosti či nástroje přidané do Platformy také podléhají těmto OP.
  3. Funkcionalita spojená s Žádostmi
    1. Vlastností každé Žádosti je alespoň:
      1. obsah Žádosti, tedy vymezení obsahu (např. skladby), který je nutné provést (např. jeho reprodukcí), aby mohla být Žádost považována za splněnou; co přesně může být obsahem Žádosti může detailně upravit Poskytovatel v rámci technických možností Platformy, případně Partner v rámci nastavení Akce,
      2. platnost Žádosti, tedy časový rámec, ve kterém je nutné Žádost splnit,
      3. hodnota Žádosti, tedy částka, kterou Uživatel nabízí zaplatit v případě splnění Žádosti; Partner je oprávněn stanovit, že Žádosti mohou být nezpoplatněné, anebo zpoplatněné minimální a případně též maximální částkou, v jejich rozmezí se musí pohybovat Uživatelem zadaná hodnota Žádosti; Poskytovatel má právo určit, v jakém rozmezí může být Partnerem stanovená minimální a maximální částka hodnoty Žádosti.
    2. Platforma upozorní Partnera na obdrženou validní (tedy splňující požadavky podle odstavce 3.1 OP) Žádost a umožní zobrazit seznam aktuálních validních Žádostí, tedy Žádostí vztahujících se k probíhající Akci, u nichž ještě neplynula doba jejich platnosti určená Uživatelem.
    3. Partner může Žádost přijmout v období platnosti Žádosti úkonem v rámci Platformy. Přijetím Žádosti se Partner zavazuje ji splnit v období platnosti Žádosti.
    4. Žádost se považuje za splněnou, pokud ji Partner v době její platnosti přijal postupem podle odstavce 3.3 OP a zároveň v této době provedl obsah Žádosti (tedy například odehrál požadovanou skladbu).
    5. Žádost se považuje za nesplněnou, pokud byla přijata postupem podle odstavce 3.3 OP, ale nebyla splněna podle odstavce 3.4 OP, a to okamžikem skončení období platnosti Žádosti či okamžikem ukončení Akce, podle toho, co nastane dříve.
    6. Žádosti,
      1. které Partner úkonem v rámci Platformy odmítl přijmout, nebo
      2. u nichž vypršela doba platnosti před vyjádřením Partnera ohledně přijetí či nepřijetí, anebo
      3. které nebyly Partnerem přijaty či nepřijaty před ukončením Akce,

se považují za nepřijaté Žádosti.

  1. Reklamace splnění Žádostí
    1. Partner bere na vědomí, že Uživatel zadávající Žádost má 24 hodin od okamžiku ukončení Akce možnost zpochybnit splnění kterékoli jeho Žádosti učiněné v rámci dané Akce. Zpochybněním splnění Žádosti je zahájen proces ověření splnění Žádosti dle tohoto článku OP.
    2. O oprávněnosti zpochybnění Žádosti rozhoduje výlučně Poskytovatel. K posouzení a rozhodnutí si vyžádá dle svého uvážení stanovisko Partnera a/nebo výpis hraných skladeb či jiného obsahu provedeného Partnerem během Akce.
    3. Na základě ověření splnění Žádosti Poskytovatel rozhodne o oprávněnosti zpochybnění Žádosti a:
      1. označí Žádost za korektně splněnou, nebo
      2. označí Žádost za nesplněnou.
  2. Odměna Partnera
    1. Partnerovi náleží odměna ve výši 80 % z hodnoty Žádosti ve smyslu odstavce 3.1.c) OP za každou Žádost, která byla splněna podle odstavce 3.4 OP. Nárok na odměnu vzniká:
      1. okamžikem uplynutí lhůty pro zpochybnění splnění Žádosti podle odstavce 4.1 OP, pokud Žádost nebyla zpochybněna, nebo
      2. okamžikem ukončení zpochybnění Žádosti, pokud Poskytovatel vyhodnotil Žádost jako korektně splněnou ve smyslu odstavce 4.3.a) OP.
    2. Poskytovatel zaplatí i bez vyzvání Partnerovi částku odpovídající součtu odměn, na které vznikl nárok podle odstavce 5.1 OP v daném kalendářním měsíci, do 15. dne následujícího kalendářního měsíce, a to převodem na bankovní účet, který Partner sdělil při registraci či následným uživatelským nastavením v rámci Platformy.
    3. Smluvní strany sjednávají následující platební podmínky:
      1. Odměna se považuje za zaplacenou dnem odepsání příslušné částky z účtu Poskytovatele.
      2. Smluvní strany souhlasí s vystavováním a zasíláním faktur (daňových dokladů) v elektronické podobě, pokud budou tyto nezbytné pro splnění právních povinností v oblasti vedení účetnictví kterékoli smluvní strany.
      3. Poskytovatel je oprávněn jednostranně započíst jakoukoli pohledávku vůči Partnerovi na Odměnu.
  3. Zásady chování Partnera
    1. Přístup do Platformy ze strany Partnera je umožněn pouze na základě autentizace.
    2. Je zakázáno zneužívat nebo se pokoušet zneužít možností Platformy, zejména:
      1. k protiprávnímu jednání, a to včetně páchání a účasti na trestném činu, či porušování práv k duševnímu vlastnictví,
      2. k nahrávání či přenosu počítačových virů nebo jiných druhů škodlivého kódu, který může ohrozit fungování systémů Poskytovatele, třetích osob, dalších webových služeb či počítačů a počítačové sítě,
      3. k narušování nebo obcházení bezpečnostních opatření spojených se službami Poskytovatele, souvisejících i jiných internetových služeb a stránek nebo počítačové sítě,
      4. ke sběru či sledování osobních údajů třetích osob,
      5. k počítačovým útokům, včetně phishingu, a spamování,
      6. k nahrávání či přenosu pohoršujících, urážlivých, diskriminaci nebo rasovou nenávist podporujících či jinak protiprávních materiálů.
    3. Je zakázáno vytěžovat servery a databáze Poskytovatele prostřednictvím automatizovaných požadavků nebo přeposílání formulářových dat z jiných internetových stránek.
  4. ÚROVEŇ POSKYTOVANÉ SLUŽBY
    1. Poskytovatel se nezavazuje zajistit minimální úroveň dostupnosti a funkčnosti Platformy, avšak v případě potřeby větších úprav softwarového či hardwarového vybavení na straně Poskytovatele vedoucích k omezení dostupnosti Platformy Poskytovatel Partnera s dostatečným předstihem informuje; v případě, že předchozí informování není možné, je povinen informovat Partnera bezodkladně po omezení dostupnosti.
  5. licence
    1. Poskytovatel uděluje Partnerovi bezúplatnou, omezenou, nevýhradní a nepřenosnou celosvětovou licenci k užívání Aplikace, která podléhá dalším podmínkám uvedeným níže (dále jen „Licence“). Povolené použití Aplikace je omezeno na instalaci a spuštění nainstalovaného softwaru (Aplikace) bez jakýchkoli změn nebo úprav na zařízení Partnera. Licence je účinná bez časového omezení, avšak jen dokud je užívání Aplikace Partnerem v souladu s podmínkami této Licence a těchto OP a do doby ukončení Smlouvy dle těchto OP. Partner není povinen vykonávat práva vyplývající z Licence.
    2. Rozsah Licence nezahrnuje žádné softwarové nástroje třetích stran, které mohou být dynamicky propojeny s Aplikací nebo jiným způsobem zahrnuty či distribuovány s Aplikací, pokud takový zahrnutý software třetích stran není považován za neoddělitelnou součást softwaru (dále jen „Nezahrnuté nástroje“). Na Nezahrnuté nástroje se mohou vztahovat jiné licence, kterými se řídí jejich užívání. Licence a upozornění na autorská práva vztahující se na Nezahrnuté nástroje, jsou uvedeny v dokumentaci a/nebo uživatelském rozhraní a/nebo jiných materiálech dodaných s Aplikací a Partner je povinen si tyto licence a upozornění na autorská práva přečíst a plně se s nimi seznámit.
  6. Vlastnictví dat
    1. Smluvní strany potvrzují, že Data jsou a zůstávají vlastnictvím Partnera či jiných oprávněných osob a Smlouvou či dle OP nedochází k jejich převodu či licencování na Poskytovatele.
    2. Partner bere na vědomí, že Poskytovatel může být vyhodnocen jako poskytovatel služby informační společnosti dle předpisů dopadajících na služby informační společnosti, včetně hostingových služeb, respektive zprostředkovatel v kontextu předpisů na ochranu duševního vlastnictví. Jako na takového se na Poskytovatele může vztahovat povinnost spolupracovat s oprávněnými osobami (majitelé práv k duševnímu vlastnictví a další poškození) na odstraňování závadného obsahu vyskytujícího se v rámci Dat. Partner je srozuměn a souhlasí s tím, že Poskytovatel nebude aktivně monitorovat Data, avšak na základě požadavku oprávněné osoby či státního orgánu může do Dat zasáhnout a zajistit jejich znepřístupnění či výmaz.
  7. Náhrada škody
    1. Poskytovatel neodpovídá za následky využívání Platformy Partnerem.
    2. V míře dovolené příslušnými právními předpisy smluvní strany sjednávají, že Poskytovatel je povinen k náhradě škody způsobené Partnerovi v důsledku využívání Platformy do výše 1000 Kč.
  8. Trvání a ukončení Smlouvy
    1. Smlouva je uzavřena na dobu neurčitou.
    2. Kterákoli smluvní strana je oprávněna Smlouvu vypovědět. Smlouva pak skončí uplynutím kalendářního měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byla výpověď doručena druhé smluvní straně. Partner tak může mimo jiné učinit odpovídajícím úkonem v rámci technických možností Platformy.
    3. Pokud k okamžiku ukončení Smlouvy budou existovat nevypořádané nároky na odměnu Partnera vzniklé podle odstavce 5.1 OP a/nebo nevyřešené Žádosti zpochybněné podle odstavce 4.1 OP, ve vztahu k těmto nárokům na odměnu, Žádostem a případným nárokům na odměnu z nich vzniklým přetrvávají vzájemné závazky až do jejich vypořádání [tedy uhrazení odměny, respektive označení Žádosti jako nesplněné podle odstavce 4.3.b) OP].
    4. Poskytovatel je oprávněn s okamžitou účinností vypovědět Smlouvu v případě, že Partner poruší tyto OP a zejména pokud Partner opakovaně nesplní Žádost, či opakovaně bezdůvodně nepřijímá Žádosti. V takovém případě není Poskytovatel povinen uhradit Partnerovi jakoukoli další odměnu ve smyslu článku 5 OP či její dosud nezaplacenou část; nárok na odměnu je v tomto ohledu sjednán s rozvazovací podmínkou ukončení smlouvy dle tohoto odstavce OP.
  9. Přerušení přístupu k Platformě
    1. Poskytovatel je oprávněn mimo případů ukončení Smlouvy dle článku 11 OP přerušit Partnerovi přístup k Platformě též na základě příkazu soudu či správního orgánu nebo na základě řádné žádosti oprávněné osoby ve smyslu odst. 9.2 OP.
    2. Poskytovatel je oprávněn namísto ukončení Smlouvy dle odstavce 11.4 OP dočasně přerušit Partnerovi přístup k Platformě, a to na dobu dle volby Poskytovatele v rozmezí až do okamžiku ukončení a odstranění následků porušení OP.
  10. změna obchodních podmínek
    1. Smluvní strany si ujednávají možnost změny těchto OP, včetně souvisejících dokumentů, a to za podmínek uvedených v tomto čl. 13 OP.
    2. Poskytovatel je oprávněn v přiměřeném rozsahu změnit tyto OP následujícím postupem:
      1. Poskytovatel zašle oznámení o změně OP či jiných dokumentů prostřednictvím e-mailu zaslaného na adresu Partnera;
      2. Součástí oznámení o změně bude odkaz na změněný dokument včetně uvedení informace o nabytí účinnosti změny, která nesmí být kratší než 30 dní od odeslání oznámení;
      3. Partner je oprávněn do nabytí účinnosti změny OP či jiného dokumentu tyto změny odmítnout a vypovědět Smlouvu z důvodu nesouhlasu s navrhovanými změnami, a to s účinností ke dni nabytí účinnosti změny OP či jiného souvisejícího závazného dokumentu.
  11. ROZHODNÉ PRÁVO A ŘEŠENÍ SPORŮ
    1. Práva a povinnosti smluvních stran vyplývající ze Smlouvy se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, a ostatními příslušnými právními předpisy českého právního řádu s vyloučením kolizních norem.
    2. Pro řešení sporů vyplývajících ze Smlouvy jsou příslušné české soudy, konkrétně pak soud příslušný dle sídla Poskytovatele.
  12. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
    1. Smlouva nemůže být uzavřena přijetím s dodatkem či odchylkou; takové právní jednání se považuje za nový návrh.
    2. Smlouva nahrazuje veškerá předchozí ústní nebo písemná ujednání související s předmětem Smlouvy. Ohledně předmětu Smlouvy neexistují mezi smluvními stranami žádná vedlejší ujednání, a to ani ústní.
    3. Partner na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v aktuálním znění.
    4. Pokud se kterákoli smluvní strana vzdá nároku z porušení jakéhokoli ustanovení Smlouvy, nebude to znamenat nebo se vykládat jako vzdání se nároku z kteréhokoli jiného ustanovení Smlouvy, ani jako vzdání se nároku z jakéhokoli dalšího porušení daného ustanovení. Žádné prodloužení lhůty pro plnění kteréhokoli závazku podle Smlouvy nebude považováno za prodloužení lhůty pro příští plnění daného závazku, nebo jakéhokoli jiného závazku. Neuplatnění či prodleva při uplatnění jakéhokoli práva nebude předpokládat, že se ho oprávněná Smluvní strana vzdala.
    5. V případě, že některá ustanovení Smlouvy jsou nebo se stanou neplatnými, neúčinnými nebo nevymahatelnými, a současně budou oddělitelná od ostatních ustanovení Smlouvy, nezpůsobí to neplatnost, neúčinnost či nevymahatelnost celé Smlouvy a nebudou tím dotčena její ostatní ustanovení. Smluvní strany se tímto zavazují, že učiní veškeré kroky nezbytné k nahrazení takového neplatného, neúčinného nebo nevymahatelného ustanovení jiným ustanovením, které bude platné, účinné a vymahatelné a které se svým obsahem a účelem bude nejvíce blížit obsahu a účelu neplatného, neúčinného nebo nevymahatelného ustanovení a celé Smlouvy, a to bez zbytečného odkladu po požádání kterékoli ze Smluvních stran.
    6. Smlouvu je možné měnit pouze písemnou dohodou smluvních stran.
    7. Poskytovatel je oprávněn postoupit svá práva a povinnosti vyplývající ze Smlouvy třetí osobě bez předchozího písemného souhlasu druhé smluvní strany.

Tyto OP jsou účinné od 10. 10. 2023