Obchodní podmínky pro uživatele platformy TONIQ

Tyto obchodní podmínky (dále jen OP) upravují právní vztahy při poskytování služby TONIQ mezi poskytovatelem, kterým je Michal Malinovský, podnikatel se sídlem Pravonín 143, 257 09 Pravonín, IČO 07234708, DIČ CZ9309240611, zapsaný v živnostenském rejstříku (dále jen Poskytovatel) na straně jedné a uživatelem (dále jen Uživatel) na straně druhé.

  1. Definice a obecná ustanovení
    1. Platformou se rozumí platforma TONIQ, jejíž detailní specifikace je uvedena v článku 2 OP, a případné další služby s ní spojené.
    2. Partnerem se rozumí umělec zapojený do Platformy.
    3. Akcí se rozumí vystoupení Partnera konané v předem daném místě a čase.
    4. Aplikací se rozumí mobilní aplikace TONIQ, provozovaná Poskytovatelem, která se pro účely těchto OP považuje za součást Platformy.
    5. Smlouvou se rozumí smlouva o poskytování služby přístupu k Platformě uzavřená mezi Poskytovatelem a Uživatelem, která odkazuje na tyto OP a která vzniká na základě registrace Uživatele v rámci Aplikace či webového rozhraní Platformy. Smlouva obsahuje ujednání specifikovaná v registračním procesu a zahrnuje tyto OP.
    6. Daty se rozumí data vložená do Platformy ze strany Uživatele za účelem jejich uchování v rámci Platformy respektive k publikaci v Aplikaci. Daty nejsou údaje, které v Platformě či v Aplikaci byly nezávisle na Uživateli, zejména proto, že byly vloženy samotným Poskytovatelem či z jeho pokynu.
    7. Žádostí se rozumí záznam o přání Uživatele učiněný prostřednictvím Platformy a spočívajícím v tom, aby na dané Akci Partner předvedl zadané vystoupení, společně s detaily a případnými parametry nezbytnými pro její splnění (týkající se například skladby, doby platnosti Žádosti a ceny za její splnění).
    8. V případě rozporu mezi jednotlivými součástmi Smlouvy mají před těmito OP přednost ujednání stanovená Poskytovatelem při uzavírání Smlouvy v rámci registrace.
    9. Poskytovatel se v rámci Smlouvy zavazuje poskytovat umožnit Uživateli přístup do Platformy a využívání jejích funkcionalit ve sjednaném rozsahu a za sjednaných podmínek, samostatně či za využití vhodných poddodavatelů. Uživatel se zavazuje dodržovat všechny podmínky a omezení, se kterými jsou přístup do Platformy a její využívání spojeny.
    10. Telefonní číslo Poskytovatele a jeho adresa pro doručování elektronické pošty jsou uvedeny na webových stránkách Platformy či v Aplikaci.
  2. Platforma TONIQ
    1. Platforma TONIQ je určena pro návštěvníky Akcí. 
    2. Poskytovatel umožní Uživateli využívat alespoň následující funkcionality Platformy:
      1. možnost prostřednictvím specifického odkazu vygenerovaného Platformou otevřít stránku Akce,
      2. možnost na stránce Akce vytvořit novou Žádost a specifikovat její parametry dle článku 3 OP. 
    3. Uživatel bere na vědomí a souhlasí, že:
      1. Obsahem závazků Poskytovatele je pouze umožnění vytvoření a odeslání Žádosti, a nikoli jakákoli garance Poskytovatele vůči Uživateli ohledně splnění Žádosti; služba ze strany Poskytovatele je tedy splněna okamžikem předání Žádosti Partnerovi. Nesplnění Žádosti nicméně může vést k vrácení Uživatelovy platby.
      2. Aspekty Platformy, které nejsou definované v těchto OP, mohou podléhat změnám a aktualizacím, zejména za účelem zajištění bezporuchového a bezpečného provozu Platformy, jejího rozvoje a udržení souladu s platnou legislativou. Pro vyloučení pochybností se stanoví, že žádné změny ani aktualizace není Poskytovatel povinen realizovat. Jejich provedení nebude považováno za porušení Smlouvy.
      3. V rámci rozvoje Platformy může dojít ke změnám, a to včetně změny internetové adresy, funkcionality, vzhledu či metody ovládání; uvedené charakteristiky nejsou předmětem smlouvy mezi Poskytovatelem a Uživatelem. Nové funkce, možnosti či nástroje přidané do Platformy také podléhají těmto OP.
    4. Pro vyloučení pochybností, v rámci Platformy nedochází k navazování právních vztahů mezi Uživatelem a Partnerem. Závazky spojené s funkcionalitami Platformy se vztahují výlučně na Uživatele a Poskytovatele.
    5. Přístup k Platformě je poskytován zdarma.
  3. Funkcionalita spojená s Žádostmi
    1. Vlastností každé Žádosti je alespoň:
      1. obsah Žádosti, tedy vymezení obsahu (např. skladby), který je nutné provést (např. jeho reprodukcí), aby mohla být Žádost považována za splněnou; co přesně může být obsahem Žádosti může být stanoveno v rámci dané Akce, 
      2. platnost Žádosti, tedy časový rámec, ve kterém je nutné Žádost splnit,
      3. hodnota Žádosti, tedy částka, za kterou Poskytovatel nabízí, že Žádost vyřídí, a kterou se Uživatel zavazuje zaplatit za odeslání Žádosti; v rámci Akce Poskytovatel stanoví rozmezí odměn, ve kterém může Uživatel zadat hodnotu Žádosti. 
    2. Partner může Žádost přijmout v období platnosti Žádosti úkonem v rámci Platformy. Přijetím Žádosti Partner vyjadřuje úmysl ji splnit v období platnosti Žádosti.
    3. Žádost se považuje za „splněnou“, pokud ji Partner v době její platnosti přijal postupem podle odstavce 3.2 OP a zároveň v této době provedl obsah Žádosti (tedy například odehrál požadovanou skladbu). Tím není dotčen okamžik splnění své části služby ze strany Poskytovatele dle odstavce 2.3.a) OP. 
    4. Žádost se považuje za „nesplněnou“, pokud byla přijata postupem podle odstavce 3.2 OP, ale nebyla splněna podle odstavce 3.3 OP, a to okamžikem skončení období platnosti Žádosti či okamžikem ukončení Akce, podle toho, co nastane dříve.
    5. Žádosti, 
      1. které Partner úkonem v rámci Platformy odmítl přijmout, nebo 
      2. u nichž vypršela doba platnosti před vyjádřením Partnera ohledně přijetí či nepřijetí, anebo 
      3. které nebyly Partnerem přijaty či nepřijaty před ukončením Akce,

se považují za „nepřijaté“ Žádosti.

  1. Reklamace splnění Žádostí
    1. Následující podmínky dle tohoto článku se uplatní ve vztahu k Žádostem, které jsou povinně zpoplatněny.
    2. Uživatel zadávající Žádost má 24 hodin od okamžiku ukončení Akce možnost zpochybnit splnění kterékoli jeho Žádosti učiněné v rámci dané Akce. Zpochybněním splnění Žádosti je zahájen proces ověření splnění Žádosti dle tohoto článku OP.
    3. O oprávněnosti zpochybnění Žádosti rozhoduje s konečnou platností výlučně Poskytovatel. K posouzení a rozhodnutí si vyžádá dle svého uvážení stanovisko Partnera a/nebo výpis hraných skladeb či jiného obsahu provedeného Partnerem během Akce.
    4. Na základě ověření splnění Žádosti Poskytovatel rozhodne o oprávněnosti zpochybnění Žádosti a:
      1. označí Žádost za korektně splněnou, nebo 
      2. označí Žádost za nesplněnou.
    5. Pokud Žádost nebude splněna, tedy 
      1. okamžikem, kdy se Žádost stane nesplněnou podle odstavce 3.4 či nepřijatou podle odstavce 3.5 OP, anebo 
      2. okamžikem ukončení zpochybnění Žádosti, pokud Poskytovatel vyhodnotil Žádost jako nesplněnou ve smyslu odstavce 4.4.b) OP,

může Uživatel ve lhůtě 7 dnů požádat o vrácení platby za takovou Žádost prostřednictvím technického úkonu v rámci Platformy. Posouzení takové žádosti je výlučně na uvážení Poskytovatele; ten žádosti zpravidla vyhoví, pokud nebude mít pochybnosti o její oprávněnosti. Platba bude v takovém případě vrácena do 7 dnů od obdržení žádosti o vrácení zpět na platební kartu či obdobný prostředek, ze kterého byla provedena původní platba, anebo, pokud by to nebylo možné (např. z důvodu expirace karty), převodem na bankovní účet sdělený Uživatelem.

  1. Platební podmínky a proces závazného odeslání Žádosti
    1. Uživatel se zavazuje zaplatit Poskytovateli odměnu za odeslání Žádosti. Nárok na odměnu vzniká a je splatný odesláním Žádosti. Celkovou cenu za Žádost, kterou se Uživatel zavazuje zaplatit, sjednají Poskytovatel a Uživatel tak, že Poskytovatel v rámci dané Akce učiní nabídku, v jakém rozmezí odměn je ochoten Žádosti přijímat, a následně Uživatel tuto nabídku přijme na základě technického úkonu v rámci Platformy tím, že vytvoří Žádost s vyplněním odměny v rozmezí povolené hodnoty Žádosti dle Poskytovatelovy nabídky. Tato Uživatelem zadaná cena je konečná a před závazným potvrzením Žádosti kliknutím na tlačítko [Odeslat žádost umělci a zaplatit] ji Uživatel může měnit, stejně jako další parametry Žádosti.
    2. Platbu za Žádost lze uhradit pouze on-line platbou platební kartou či obdobným platebním prostředkem (např. Apple Pay či Google Pay; aktuálně podporované platební metody jsou nicméně vždy určené aktuálními technickými možnostmi Platformy) s tím, že při odeslání Žádosti bude provedena blokace odměny a platba bude finálně zaúčtována po uplynutí lhůty pro zpochybnění splnění Žádosti podle odstavce 4.2 OP, respektive v případě zpochybněných Žádostí po rozhodnutí Poskytovatele o vyhodnocení Žádosti jako korektně splněné podle odstavce 4.4.a) OP a v případě ostatních Žádostí okamžikem uplynutí lhůty pro požádání o navrácení platby dle odstavce 4.5 OP.
    3. Uživatel souhlasí s vystavováním a zasíláním faktur (daňových dokladů) v elektronické podobě.
  2. Zásady chování Uživatele
    1. Přístup do Platformy ze strany Uživatele je umožněn pouze na základě autentizace.
    2. Je zakázáno zneužívat nebo se pokoušet zneužít možností Platformy, zejména:
      1. k protiprávnímu jednání, a to včetně páchání a účasti na trestném činu, či porušování práv k duševnímu vlastnictví,
      2. k nahrávání či přenosu počítačových virů nebo jiných druhů škodlivého kódu, který může ohrozit fungování systémů Poskytovatele, třetích osob, dalších webových služeb či počítačů a počítačové sítě,
      3. k narušování nebo obcházení bezpečnostních opatření spojených se službami Poskytovatele, souvisejících i jiných internetových služeb a stránek nebo počítačové sítě,
      4. ke sběru či sledování osobních údajů třetích osob,
      5. k počítačovým útokům, včetně phishingu, a spamování,
      6. k nahrávání či přenosu pohoršujících, urážlivých, diskriminaci nebo rasovou nenávist podporujících či jinak protiprávních materiálů.
    3. Je zakázáno vytěžovat servery a databáze Poskytovatele prostřednictvím automatizovaných požadavků nebo přeposílání formulářových dat z jiných internetových stránek.
  3. ÚROVEŇ POSKYTOVANÉ SLUŽBY
    1. Poskytovatel se nezavazuje zajistit minimální úroveň dostupnosti a funkčnosti Platformy, přístup k ní může být zcela nebo zčásti omezen bez uvedení důvodu, ale zejména pak v případě potřeby úprav softwarového či hardwarového vybavení na straně Poskytovatele.
  4. licence
    1. Poskytovatel uděluje Uživateli bezúplatnou, omezenou, nevýhradní a nepřenosnou celosvětovou licenci k užívání Aplikace, která podléhá dalším podmínkám uvedeným níže (dále jen „Licence“). Povolené použití Aplikace je omezeno na instalaci a spuštění nainstalovaného softwaru (Aplikace) bez jakýchkoli změn nebo úprav na zařízení Uživatele. Licence je účinná bez časového omezení, avšak jen dokud je užívání Aplikace Uživatelem v souladu s podmínkami této Licence a těchto OP a do doby ukončení Smlouvy dle těchto OP. Uživatel není povinen vykonávat práva vyplývající z Licence.
    2. Rozsah Licence nezahrnuje žádné softwarové nástroje třetích stran, které mohou být dynamicky propojeny s Aplikací nebo jiným způsobem zahrnuty či distribuovány s Aplikací, pokud takový zahrnutý software třetích stran není považován za neoddělitelnou součást softwaru (dále jen „Nezahrnuté nástroje“). Na Nezahrnuté nástroje se mohou vztahovat jiné licence, kterými se řídí jejich užívání. Licence a upozornění na autorská práva vztahující se na Nezahrnuté nástroje, jsou uvedeny v dokumentaci a/nebo uživatelském rozhraní a/nebo jiných materiálech dodaných s Aplikací a Uživatel je povinen si tyto licence a upozornění na autorská práva přečíst a plně se s nimi seznámit.
  5. Vlastnictví dat
    1. Smluvní strany potvrzují, že Data jsou a zůstávají vlastnictvím Uživatele či jiných oprávněných osob a Smlouvou či dle OP nedochází k jejich převodu či licencování na Poskytovatele.
    2. Uživatel bere na vědomí, že Poskytovatel může být vyhodnocen jako poskytovatel služby informační společnosti dle předpisů dopadajících na služby informační společnosti, včetně hostingových služeb, respektive zprostředkovatel v kontextu předpisů na ochranu duševního vlastnictví. Jako na takového se na Poskytovatele může vztahovat povinnost spolupracovat s oprávněnými osobami (majitelé práv k duševnímu vlastnictví a další poškození) na odstraňování závadného obsahu vyskytujícího se v rámci Dat. Uživatel je srozuměn a souhlasí s tím, že Poskytovatel nebude aktivně monitorovat Data, avšak na základě požadavku oprávněné osoby či státního orgánu může do Dat zasáhnout a zajistit jejich znepřístupnění či výmaz.
  6. Náhrada škody
    1. Poskytovatel neodpovídá za následky využívání Platformy Uživatelem. 
    2. V míře dovolené příslušnými právními předpisy smluvní strany sjednávají, že Poskytovatel je povinen k náhradě škody způsobené Uživateli v důsledku využívání Platformy do výše 1000 Kč.
  7. Trvání a ukončení Smlouvy
    1. Smlouva je uzavřena na dobu neurčitou.
    2. Kterákoli smluvní strana je oprávněna Smlouvu vypovědět. Smlouva pak skončí uplynutím kalendářního měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byla výpověď doručena druhé smluvní straně. Uživatel tak může mimo jiné učinit odpovídajícím úkonem v rámci technických možností Platformy.
    3. Pokud k okamžiku ukončení Smlouvy budou existovat nevypořádané nároky na odměnu Partnera vzniklé podle odstavce 5.1 OP a/nebo nevyřešené Žádosti zpochybněné podle odstavce 4.2 OP, ve vztahu k těmto nárokům na odměnu, Žádostem a případným nárokům na odměnu z nich vzniklým přetrvávají vzájemné závazky až do jejich vypořádání [tedy uhrazení odměny, respektive označení Žádosti jako nesplněné podle odstavce 4.4.b) OP].
    4. Poskytovatel je oprávněn s okamžitou účinností vypovědět Smlouvu v případě, že Uživatel poruší tyto OP.
  8. Přerušení přístupu k Platformě
    1. Poskytovatel je oprávněn mimo případů ukončení Smlouvy dle článku 11 OP přerušit Uživateli přístup k Platformě též na základě příkazu soudu či správního orgánu nebo na základě řádné žádosti oprávněné osoby ve smyslu odst. 9.2 OP.
    2. Poskytovatel je oprávněn namísto ukončení Smlouvy dle odstavce 11.4 OP dočasně přerušit Uživateli přístup k Platformě, a to na dobu dle volby Poskytovatele v rozmezí až do okamžiku ukončení a odstranění následků porušení OP.
  9. Právo na odstoupení od smlouvy
    1. Je-li Uživatel spotřebitelem, má právo od uzavřené Smlouvy odstoupit do 14 dnů od jejího uzavření bez udání důvodu. Není však možné odstoupit od Smlouvy, pokud byla se souhlasem spotřebitele splněna před uplynutím lhůty pro odstoupení. V případě odstoupení od Smlouvy, s jejímž plněním bylo se souhlasem spotřebitele započato před uplynutím lhůty pro odstoupení, nahradí spotřebitel Poskytovateli poměrnou část ceny za dosud poskytnuté plnění. Dále není možné odstoupit od smlouvy o využití volného času, pokud má být podle smlouvy plněno k určitému datu nebo v určitém období – tak tomu bude zejména ve vztahu k jednotlivým Žádostem. 
  10. Práva z vadného plnění
    1. Základní služba, tedy přístup k Platformě, je poskytována zdarma a za její kvalitu, dostupnost a obsah nedává Poskytovatel žádné záruky a jako z takové nemá Uživatel práva z odpovědnosti za vady.
    2. Ve vztahu k Žádostem má v případě vadného plnění Uživatel dle zákona právo s ohledem na charakteru plnění právo na přiměřenou slevu z ceny či odstoupení od smlouvy; Uživatel však bere na vědomí, že obsahem služby (a tedy závazku Poskytovatele) je jen samotný akt odeslání Žádosti a její zobrazení Partnerovi. Pro vyloučení pochybností, vrácení platby Uživateli v případě úspěšného zpochybnění splnění Žádosti na jeho žádost není právem z odpovědnosti za vady. Pokud Uživatel zvolí odstoupení od smlouvy, za tuto smlouvu se považuje dílčí smlouva o dané Žádosti.
  11. změna obchodních podmínek
    1. Smluvní strany si ujednávají možnost změny těchto OP, včetně souvisejících dokumentů, a to za podmínek uvedených v tomto čl. 15 OP.
    2. Poskytovatel je oprávněn v přiměřeném rozsahu změnit tyto OP následujícím postupem:
      1. Poskytovatel zašle oznámení o změně OP či jiných dokumentů prostřednictvím e-mailu zaslaného na adresu Uživatele;
      2. Součástí oznámení o změně bude odkaz na změněný dokument včetně uvedení informace o nabytí účinnosti změny, která nesmí být kratší než 30 dní od odeslání oznámení;
      3. Uživatel je oprávněn do nabytí účinnosti změny OP či jiného dokumentu tyto změny odmítnout a vypovědět Smlouvu z důvodu nesouhlasu s navrhovanými změnami, a to s účinností ke dni nabytí účinnosti změny OP či jiného souvisejícího závazného dokumentu.
  12. ROZHODNÉ PRÁVO A ŘEŠENÍ SPORŮ
    1. Práva a povinnosti smluvních stran vyplývající ze Smlouvy se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, a ostatními příslušnými právními předpisy českého právního řádu s vyloučením kolizních norem.
    2. Pro řešení sporů vyplývajících ze Smlouvy jsou příslušné české soudy, konkrétně pak soud příslušný dle sídla Poskytovatele. 
    3. V případě, že dojde mezi Poskytovatelem a Uživatelem, který je spotřebitelem, ke vzniku spotřebitelského sporu, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, email: [email protected], web: adr.coi.cz.
  13. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
    1. Smlouva nemůže být uzavřena přijetím s dodatkem či odchylkou; takové právní jednání se považuje za nový návrh.
    2. Smlouva nahrazuje veškerá předchozí ústní nebo písemná ujednání související s předmětem Smlouvy. Ohledně předmětu Smlouvy neexistují mezi smluvními stranami žádná vedlejší ujednání, a to ani ústní. 
    3. Pokud se kterákoli smluvní strana vzdá nároku z porušení jakéhokoli ustanovení Smlouvy, nebude to znamenat nebo se vykládat jako vzdání se nároku z kteréhokoli jiného ustanovení Smlouvy, ani jako vzdání se nároku z jakéhokoli dalšího porušení daného ustanovení. Žádné prodloužení lhůty pro plnění kteréhokoli závazku podle Smlouvy nebude považováno za prodloužení lhůty pro příští plnění daného závazku, nebo jakéhokoli jiného závazku. Neuplatnění či prodleva při uplatnění jakéhokoli práva nebude předpokládat, že se ho oprávněná Smluvní strana vzdala.
    4. V případě, že některá ustanovení Smlouvy jsou nebo se stanou neplatnými, neúčinnými nebo nevymahatelnými, a současně budou oddělitelná od ostatních ustanovení Smlouvy, nezpůsobí to neplatnost, neúčinnost či nevymahatelnost celé Smlouvy a nebudou tím dotčena její ostatní ustanovení. Smluvní strany se tímto zavazují, že učiní veškeré kroky nezbytné k nahrazení takového neplatného, neúčinného nebo nevymahatelného ustanovení jiným ustanovením, které bude platné, účinné a vymahatelné a které se svým obsahem a účelem bude nejvíce blížit obsahu a účelu neplatného, neúčinného nebo nevymahatelného ustanovení a celé Smlouvy, a to bez zbytečného odkladu po požádání kterékoli ze Smluvních stran.
    5. Smlouvu je možné měnit pouze písemnou dohodou smluvních stran.
    6. Poskytovatel je oprávněn postoupit svá práva a povinnosti vyplývající ze Smlouvy třetí osobě bez předchozího písemného souhlasu druhé smluvní strany.

Tyto OP jsou účinné od 24. 10. 2023